< terug

Voorafgaand aan het seizoen wordt op basis van het aantal uitwedstrijden bepaald hoeveel scanpunten je nodig hebt om je uitrecht te behouden. Het is van tevoren niet te bepalen hoeveel uitwedstrijden we zullen spelen in de bekercompetitie.

Daarnaast worden bekerwedstrijden altijd op doordeweekse avonden gespeeld. Supporters dienen dan halverwege de middag al te vertrekken, wat voor velen niet haalbaar is in verband met werk. Het zou dan niet eerlijk zijn tegenover deze supporters.

Wanneer je een ticket wil bestellen voor een nationale uitwedstrijd dien je te beschikken over een nationale uitkaart. Zonder uitkaart is het niet mogelijk om uitwedstrijden te bezoeken van Ajax 1 en Jong Ajax.

Wanneer je een kaart hebt gekocht voor een uitwedstrijd dan kun je deze overdragen naar een andere uitkaarthouder. De koper dient de overname vooraf aan het uitduel aan ons door te geven. Dit kan tot uiterlijk 12.00 uur op de woensdag vóór de wedstrijd via dit formulier.* Zowel de koper als overnemer ontvangen donderdag* vóór de wedstrijd een e-mail zodra de overname is verwerkt. Je kunt maximaal 2 keer per seizoen een kaart overdragen. 

* Afhankelijk van de speeldag kan de uiterlijke datum anders zijn. 

Indien je een scanpunt mist kan je via mijn.ajax.nl/support een case aanmaken. Geef hierin aan om welk scanpunt het gaat en voeg hier bewijs aan toe. Algemene foto's van het uitvak zijn niet voldoende en worden afgewezen. 

Mis je een scanpunt na een overname dan is het noodzakelijk dat je vermeldt van wie je de kaart hebt overgenomen. Vermeld dan altijd de voor- en achternaam en het relatienummer van de koper.